Är journalister mer värda än andra människor?
Medier uppmärksammar återigen journalisten Dawit Isaak som suttit fängslad i Eritera sedan 2001. Vad är problemet? Hade medierna behandlat en vanlig medborgare på samma sätt? Jag har inte sett något exempel på det. Issak är svensk medborgare, men lämnade Sverige för Eritrea för att bedriva journalistik där innan han greps. Han var alltså inte ens… Läs mer »