Nu i helgen ska det tydligen bli varmt, uppemot 30 grader kring fjollträsk.
Vad är problemet?
Skönt sommarväder presenteras som hot och problem. Man kan märka hur fånigt det blir då en chefläkare i Region Stockholm ger tips som:
– Drick mycket och ha rätt kläder.
– Svalkande dusch kan vara skönt.
– En urvriden handduk runt nacken med svalt vatten.
Tror SVT att svenska folket av femåringar utan hjärna?
Vad skulle gjorts bättre?
Sluta presentera sommarväder som något sorts hot.
Fundera på följande
Det som på 90-talet kallades för härligt högsommarväder kallas idag för risk och hot. Ett bra exempel på hur journalister väljer ingångsvinkel.
Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/upp-mot-30-grader-i-helgen-cheflakaren-tipsar-hur-du-hanterar-varmen-bast