SVT gullar som vanligt med kommunismen och dess anhängare

Av | juni 27, 2026

Flera spelare i Kubas fotbollslag till Gothia Cup nekas visum, och får därmed inte resa till Sverige. SVT pratar med Proletären FF om saken.

Vad är problemet?

Proletären FF är, föga förvånande, sprunget ur kommunismen. Kuba är ett kommunistiskt land. Men inte ett ord om kommunism från SVT.

Vad skulle gjorts bättre?

SVT borde ha, kort åtminstone, nämnt att Proletären FF grundades av folk som har nära band till Kommunistiska Partiet.

Fundera på följande

Om det varit en nazistisk sportförening, eller en förening som hade nära band till ett nazistiskt parti, hade SVT skrivit det direkt.

Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/forsta-kubanska-laget-till-gothia-cup-nekas-visum

Kategori: SVT

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.