Liten men talande vinkling hos Expressen

Av | 24 juni, 2019

Expressen har plitat ned en lång artikel som publicerades innan vinter-OS 2026 avgjordes till Italiens fördel. Det finns en liten detalj där Expressen vinklar, så här står det:

”Senaste vinter-OS, 2018 i Pyeonchang, kostade enligt uppgift totalt 100 miljarder. Vladimir Putins stora propagandanummer Sotji-OS ska ha kostat enorma 320 miljarder.”

Alla olympiska spel är propaganda för det landet som står värd. Expressen borde ha tagit bort ”Vladimir Putins stora propagandanummer” och bara skrivit ”Sotji-OS”. Men de kunde tydligen inte låta bli att vinkla. Det är som sagt en liten detalj i en lång artikel, men trots sin ringa storlek så är den talande.

Källa: https://www.expressen.se/dinapengar/skattebetalarna-far-sta-for-notan/

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.