Halmstads brottarklubb Allians får fler medlemmar. Men det är inte det som är SVTs fokus.
Vad är problemet?
Andelen tjejer i klubben har ökat, och vi vet ju vad SVT tycker när alla yrken, aktiviteter och sporter är helt jämställda mellan könen – de blir lyriska.
Det finns aldrig ett uns ifrågasättande vad gäller den här synen. Varför måste alla sporter och yrken ha lika många kvinnor som män? Varför utgår SVT från ett perspektiv som absolut inte är neutralt?
Vad skulle gjorts bättre?
SVT måste förr eller senare börja ifrågasätta vissa saker som de aldrig ifrågasätter idag, om de verkligen ska representera alla svenskar, och inte bara feminister i universitets- och storstäder.
Fundera på följande
Besattheten av att allting ska vara lika överallt härstammar utan tvekan från vänstern.
Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/brottar-boom-i-halmstad-extra-kul-att-vi-har-fatt-sa-manga-tjejer